De page title, waarom is die zo belangrijk voor Google?

De page title is de titel van je pagina in de zoekresultaten van Google, en die is belangrijk voor je vindbaarheid. Waarom, dat leggen we in dit artikel uit. Stel je loopt door de winkelstraat van een stad. Dan zal je het vast wel opgevallen zijn dat elke winkel er anders uitziet en zogezegd zijn eigen uitstraling heeft. Een unieke en/of aantrekkelijke uitstraling kan er […]

Wat is On-Page en Off-Page SEO?

On-Page en Off-page SEO, als je met SEO aan de slag gaat zul je al snel deze termen horen.  Het zijn de 2 belangrijkste onderdelen van SEO. SEO zelf staat voor Search Engine Optimization, ofwel alles wat je doet om je website te optimaliseren en te verbeteren met als doel hoger in Google te komen. Binnen SEO is er dus onderscheid tussen On-Page en Off-Page. […]

Meta Descriptions: waarom ze belangrijker zijn dan ooit

Meta Descriptions, je kent ze wel, die zwarte stukken tekst die onder de blauwe title staan in de resultaten van Google als je ergens op zoekt. Lees jij ze? Ik niet altijd, maar vaak kijk ik er toch even naar. Om zo een ‘sneak preview’ te krijgen van wat mij te wachten staat op de pagina. Even snel scannen of het interessant is. We hebben […]

Runneboom Connection nu gecertificeerd partner van Google

Al gedurende langere tijd help ik bedrijven en organisaties met het inzetten van Google Ads. Dankzij jarenlange ervaring in de praktijk bereik ik samen met klanten mooie resultaten en weet ik goed hoe het maximale uit Google Ads te halen als Google Ads expert. Maar al dit tijd had ik geen officiële certificering. Nu vind ik persoonlijk dat zo’m certificering niet veel zegt, de praktijk […]

Tip voor een goede Google Ads landingspagina

Als je op Google Ads adverteert, is het heel handig om daar ook een landingspagina aan te koppelen. Op die manier zorg je ervoor dat mensen die geïnteresseerd zijn in je aanbod direct naar een relevante pagina geleid worden (de pagina waar ze ‘landen’; vandaar dat het een landingspagina wordt genoemd). Dit is belangrijk, want mensen willen niet weer moeten zoeken naar je product op […]

Hoe selecteer ik de juiste keywords voor Google Ads?

Adverteren op Google Ads gaat door middel van het kiezen van relevante zoekwoorden. Google biedt potentiële klanten advertenties aan op basis van de woorden die ze gebruiken in de zoekmachine. Dat maakt het de ideale manier om je bedrijf te presenteren aan nieuwe klanten: je weet immers zeker dat zij geïnteresseerd zijn in het product of de dienst die jij aanbiedt. Maar niet alle zoekwoorden […]

Google Ads veranderingen

Belangrijkste wijzigingen in Google Ads 2018

Google heeft het afgelopen jaar de grootste veranderingen in tijden doorgevoerd in zijn advertentieplatform. De meest in het oog springende wijziging hierin is de naamswijziging van Google Adwords naar Google Ads geweest. Maar er is nog veel meer veranderd dan alleen de naam. Daarom dit overzicht van belangrijkste wijzigingen binnen het nieuwe Google Ads voor adverteren op zoekwoorden en display ads. Nog even over de […]

Wat is een goed budget om te beginnen met Google Ads?

Okey, het is zover. Na lang wikken en wegen of in een vlaag van enthousiasme besluit je te gaan beginnen met Google Ads. Maar hoeveel budget ga je er eigenlijk voor inzetten ? Dat is een belangrijke vraag, want met een te klein startbudget is het effect van je marketing via Google Ads misschien te klein om winstgevend te zijn, maar als je teveel betaalt is […]

4 interessante alternatieven voor Facebook Marketing

Stel dat Facebook op dit moment één van je belangrijkste kanalen is om bezoekers naar je website te krijgen. Of om leads te verzamelen en klanten te krijgen. Wat ga je dan doen als over een paar maanden blijkt dat Facebook echt een stuk kleiner is geworden in Nederland? Voor veel ondernemers en organisaties die afhankelijk zijn van Facebook is deze ontwikkelingen beangstigend. Ondernemen is […]

Ik stond op de voorpagina van de Volkskrant

Ik weet niet of je de Volkskrant van vandaag hebt gezien maar ik stond op de voorpagina met het volgende artikel: Man na 3 jaar gered uit online jungle Online marketing-gids Jasper Runneboom heeft de 43 jarige ondernemer Mark Zurenberg uit de grillige online marketing jungle gered nadat deze daar 3 jaar verweesd in heeft rondgezworven. De 43-jarige Mark werd financieel zwaar vermagerd en gedesillusioneerd […]