Kosten Google Adwords keywords augustus 2017

Omdat ik zelf wel benieuwd ben naar de ontwikkeling van de kosten van de populaire zoektermen in Google Adwords hou ik vanaf heden maandelijks bij wat de ‘biedingssuggesties’ zijn van Google Adwords op een aantal belangrijke zoekwoorden. Op deze manier zijn over tijd trends waarneembaar in het toe- en afnemen van de kosten op deze keywords. Ik vind dat interessant en jij allicht ook. Om te beginnen heb ik 19 keywords genomen vanuit mijn eigen interesse en ervaring met Google Adwords.

De 19 keywords die ik vanaf heden maandelijks monitor in Google Adwords zijn: factoring, boekhoudpakket, autoverzekering, elektriciteit, online marketing bureau, geld lenen, gas en licht, seo bureau, hypotheek afsluiten, adwords hulp, abonnement, webdesign, mobiel abonnement, internet vergelijken, bankrekening, advocaat, vliegtickets, auto leasen en telefoon. 

Aangezien dit de eerste maand is dat ik dit bijhoud start ik met een overzicht van de kosten per keyword per augustus 2017. Zie dit als het startpunt van de monitoring, de nulmeting.

Opvallende zaken bij de start van de meting

Er is binnen de geselecteerde keywords een duidelijke top-3 te zien van zoekwoorden die ieder ruim boven de € 10,- per klik zitten. Dit zijn de 2 zakelijke zoektermen “factoring” en “boekhoudpakket” en de bredere zoekterm “autoverzekering.” Het duurste keyword is “factoring” waarbij de suggestie vanuit Google Adwords is om € 17,02 te bieden voor een klik. Autoverzekering sluit de top 3 af met een bod-suggestie van € 14,80.

Opvallend vind ik dat Google Adwords voor een heel breed woord als “abonnement” nog steeds een biedsuggestie geeft van € 4,70. Blijkbaar is dit woord voor veel partijen dermate interessant dat er flink voor een klik wordt geboden. Ondanks dat het woord in allerlei zoekcombinaties gebruikt kan worden zoals bijvoorbeeld iemand die zoekt op “wanneer een abonnement nemen”.

Relatief goedkoop zijn de woorden “telefoon, auto leasen en vliegtickets.” Hierbij vind ik vliegtickets het meest in het oog springen omdat ik verwacht had dat hier een hevigere concurrentie op zou zijn met als resultaat een hoger bod. Dit valt blijkbaar wel mee.

Wat valt jou op en welke keywords ben jij benieuwd naar?

Vallen jou nog zaken op in dit overzicht, laat het hieronder weten! Allicht dat je zaken opvalt vanuit je eigen ervaring of dat je graag nog keywords toegevoegd ziet worden om bij te houden.

In september volgt een nieuwe meting in Google Adwords en zullen we voor het eerst zien welke keywords zijn gestegen of gedaald in gesuggereerd bod per klik door Google Adwords zelf.

 

Getagd .

2 reacties

    • Dank je! Ik ben zelf hier ook gewoon erg benieuwd naar. Over een week kom ik met de cijfers over september en veranderingen in vergelijking met augustus!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *