Kosten Google Adwords keywords september 2017

Per augustus 2017 hou ik bij hoe voor mij interessante Google Adwords keywords zich maandelijks ontwikkelen. Welke biedsuggestie geeft Google Adwords voor deze keywords, wat zijn hierin trends en wat valt op?

De 19 keywords die ik maandelijks monitor in Google Adwords zijn: factoring, boekhoudpakket, autoverzekering, elektriciteit, online marketing bureau, geld lenen, gas en licht, seo bureau, hypotheek afsluiten, adwords hulp, abonnement, webdesign, mobiel abonnement, internet vergelijken, bankrekening, advocaat, vliegtickets, auto leasen en telefoon. 

Afgelopen maand was de eerste maand dat ik deze gegevens heb bijgehouden. De resultaten hiervan staan in onderstaande grafiek.

Opvallende ontwikkelingen in Google Adwords van augustus op september

Een eerste conclusie is dat op de meeste keywords er minder concurrentie is waardoor de prijs van deze keywords is gedaald.

  • Boekhoudpakket is het duurste woord geworden

Het gesuggereerde bod voor ‘boekhoudpakket’ is gestegen naar 17,24 terwijl die voor ‘factoring’ is gedaald naar 14,14. Dit betekent dat ‘boekhoudpakket’ nu het duurste keyword is in de maandelijkse vergelijking.

  • Zoekwoord ‘SEO Bureau’ is het hardst gestegen in prijs: 68% duurder

Blijkbaar zijn de SEO-boys zich massaal op Google Adwords aan het richten om nieuwe klanten te krijgen. De prijs van deze zoekterm is namelijk 68% duurder geworden waardoor de prijs door de 10,- grens is geschoten naar 11,77 voor een klik.

  • 60% van de woorden zijn goedkoper geworden

Waar ik zou verwachten dat richting het eind van de zomer zoekwoorden duurder worden, we gaan immers weer aan de slag en zitten achter onze computer, is dat niet het geval. Van de woorden die ik bijhoud zijn er 11 goedkoper geworden en 8 duurder.  Grootste dalers zijn de keywords ‘Adwords hulp’ met 45% en ‘vliegtickets’ met 31%.

Dat ‘vliegtickets’ is gedaald is goed te verklaren omdat de vakantietijd voorbij is waardoor de vraag naar vliegtickets afneemt. De daling van ‘Adwords hulp’ is interessant in vergelijking met de stijging op het zoekwoord ‘seo bureau.’ Zijn partijen zich meer aan het richten op SEO en juist minder op Adwords?

Wat valt jou op in Google Adwords en welke keywords ben jij benieuwd naar?

Vallen jou nog zaken op in dit overzicht, laat het hieronder weten! Allicht dat je zaken opvalt vanuit je eigen ervaring of dat je graag nog keywords toegevoegd ziet worden om bij te houden.

In oktober volgt een nieuwe meting en zullen we zien welke keywords zijn veder zijn gestegen of juist gedaald in gesuggereerd bod per klik door Google Adwords.

Hulp nodig met Google Adwords?

Neem dan nu contact met mij op voor een vrijblijvende intake.

Getagd .

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *