Online marketing Houten: de weg naar succes

Wil je als bedrijf of organisatie gevestigd in Houten aan de slag met online marketing? Dan is het goed om te weten hoe online marketing anno 2019 in elkaar steekt en hoe je dit kan gebruiken om succesvol aan de slag te gaan als bedrijf. Daarom leggen wij in dit artikel uit wat je moet weten om met je online marketing succes te behalen. Landelijk of juist lokaal in Houten zelf.

Online marketing in 2019: hoe begin je?

De tijd dat je met simpele aanpassingen aan je website hoger in Google komt en een post op social media succes behaald liggen achter ons. Tegenwoordig is bijna elk bedrijf namelijk online actief. Het is dus een stuk drukker geworden online. Toch betekent dit niet dat er geen kansen meer liggen online. Sterker nog, er liggen nog volop kansen waarmee je klanten kan winnen en je concurrentie de baas bent. Je moet het alleen iets slimmer aanpakken dan de rest.

Want ondanks dat het steeds voller wordt online zien wij dat er nog volop mogelijkheden zijn om online succesvol in te zetten. Juist omdat veel bedrijven er wel mee bezig zijn maar online er nog steeds een beetje bij doen. Ze geven het niet structureel aandacht en missen de kennis en inzichten om steeds betere resultaten te behalen. Hier ligt voor jou dus een enorme online kans. Hoe wij dit weten? Omdat we dit zien bij klanten van ons.

Niet zomaar succes

Om in deze tijd succesvol te zijn met online marketing moet je een goed doordacht plan hebben en weten hoe je elk online marketingkanaal zo goed mogelijk inzet. Wat hiervoor altijd aan te raden is, is om eerst een nulmeting te doen. Dit is een meting waarmee je in kaart brengt hoe je er online voorstaat. Denk hierbij aan zaken als: hoeveel bezoekers krijg ik op mijn website, hoeveel leads levert dat op, hoe goed ben ik vindbaar in Google enzovoort. Hiermee krijg je een goed beeld van je startsituatie én krijg je al de eerste inzichten waar je mee aan de slag kan.

Na de nulmeting is een logische vervolgstap een actieplan. Hierin bepaal je op basis van je resultaten én de doelen die je als bedrijf hebt welke acties je gaat uitvoeren op het gebied van website optimalisatie, SEO, content creatie, Google Ads en social. Dit plan hoeft echt geen uitgewerkt boekwerk te zijn. Hou het kort en krachtig.

Op basis van je actieplan en vooral je doelen is het zaak om je website hierop in te richten en de juiste tools te gebruiken. Stel dat je meer leads wilt realiseren, dan wil je dat namelijk wel kunnen meten. Gelukkig is dit tegenwoordig vrij simpel te realiseren. Zo kan je met behulp van Google Tag Manager en Google Analytics heel goed je gewenste doelen instellen. Dit doel kan dus een lead zijn maar denk ook aan downloads, brochure aanvragen en bijvoorbeeld het afspelen van een video.

Als je het echt goed wilt aanpakken zorg je dat je ook een dashboard hebt waarin je de resultaten kan zien. Google Data Studio is hier een geweldige tool voor. Wij gebruiken het voor bijna al onze klanten om inzichten te geven over online campagnes, behaalde doelen, bezoekers en nog veel meer.

Aan de slag met de online marketing

Zodra je alles in de startblokken hebt staan om als bedrijf uit Houten online succes te behalen is het tijd voor actie. Nu ga je jouw eerste online campagnes opzetten en uitvoeren, ga je aan de slag met het creëren van nieuwe content en wordt oude content geoptimaliseerd. Vaak zal je ook aan de slag gaan met je website zelf. Pagina’s worden verbeterd op basis van inzichten uit de data.

Omdat je alles meetbaar hebt gemaakt levert elke campagne die je voert inzichten op. Je leert wat wél en wat niet werkt en gebruikt dit om je huidige campagne verder aan te scherpen. Door hier regelmatig naar te kijken en te bespreken met een online marketing expert krijg je nieuwe inzichten en kan dit vertaalt worden naar betere campagnes, content en gebruiksvriendelijkheid van je website.

Wat kan je hier nou van verwachten binnen een jaar?

Als je op deze manier je online marketing oppakt kan je ervan uitgaan dat je meer bezoekers, leads en aanvragen krijgt. Hoeveel meer hangt natuurlijk van veel factoren af maar wij bereiken voor onze klanten resultaten tussen de 50% tot 100%. Dit betekent dus een flinke stijging en soms zelfs een verdubbeling van het aantal leads of bezoekers aan je website. Bovendien zien onze klanten door de gestructureerde aanpak dat ze:

  • Eerder dan de concurrentie in kunnen spelen op trends in de markt
  •  relevanter zijn voor hun doelgroep
  • Steeds beter weten wat werkt

Dit voorkomt tijd- en geldrovende marketingacties die weinig opleveren én geeft sturing aan de online marketing acties.

Ben je ook toe aan een gestructureerde aanpak? Neem dan contact met ons op en we stippelen samen de weg naar succes uit voor jouw online marketing.

Tips om lokaal in Houten online marketing in te zetten

Tot slot geven we nog een aantal tips voor als je lokaal goed gevonden wilt worden in Houten.

  1. Zorg dat je bedrijf aangemeld is bij Google mijn bedrijf en dat je het profiel volledig hebt ingevuld. Een volledig profiel helpt namelijk bij je vindbaarheid. Bijvoorbeeld op Google Maps
  2. Vraag mensen een review over je bedrijf op Google te schrijven. Een goede manier om dit te bereiken is door hier actief om te vragen. Bedenk eventueel een kleine beloning voor mensen als ze dit doen
  3. Richt je website in op vindbaarheid in Houten. Je kan hierbij denken aan zoiets simpels als het vermelden van je adres in je footer. Maar je kan ook denken aan een speciale pagina waarop je wat meer ingaat op jullie connectie met Houten.
  4. Zet een lokale campagne op via social of Google Ads. Beide kanalen zijn goed in te zetten om juist in Houten mensen te bereiken. Via social kan je allemaal leuke acties opzetten. Via Google Ads kan je zichtbaarheid vergroten én adverteren op het moment dat mensen naar jouw product of dienst zoeken

Op deze manier kan je ervoor zorgen dat je lokaal beter gevonden wordt.

Online Marketing inzetten als partij uit Houten?

Bovenstaande stappen en tips voor betere online marketing als partij uit Houten zijn een eerste stap om (lokaal) structureel betere resultaten te behalen uit je online marketing. Uiteindelijk is er nog veel meer mogelijk en blijven zaken continu veranderen. Dit biedt telkens nieuwe kansen als je er bovenop zit en de inzichten hebt om dit te zien.

Ben je enthousiast en wil je ermee aan de slag? Vraag dan een vrijblijvend adviesgesprek aan over hoe wij jouw online marketing succesvol maken. Samen stippelen we dan de weg naar succes uit.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *