Tip voor een goede Google Ads landingspagina

Als je op Google Ads adverteert, is het heel handig om daar ook een landingspagina aan te koppelen. Op die manier zorg je ervoor dat mensen die geïnteresseerd zijn in je aanbod direct naar een relevante pagina geleid worden (de pagina waar ze ‘landen’; vandaar dat het een landingspagina wordt genoemd). Dit is belangrijk, want mensen willen niet weer moeten zoeken naar je product op je website als ze erop komen.

Het is dus uiterst belangrijk dat je potentiële klanten een relevante en goede pagina te zien krijgen. Maar wat maakt een landingspagina eigenlijk ‘goed’? En hoe zorg je ervoor dat je landingspagina goed aansluit op je Google Ads-advertentie? Lees verder voor onze tips om een goede pagina te maken waarmee jij je conversie omhoog stuwt.

Waarom is een goede landingspagina belangrijk voor succes met Google Ads?

Het is om twee redenen belangrijk dat je veel aandacht besteed aan de manier waarop landingspagina’s aansluiten bij Google Ads.

Allereerst wil je mensen die geklikt hebben op je advertentie zo goed mogelijk helpen. Je betaalt immers voor de klik en je wilt niet dat je Google Ads budget opgaat zonder resultaat. Wie op een advertentie klikt, moet dan ook direct doorgestuurd worden naar een pagina die compleet aansluit bij de advertentie en zijn verwachting. Anders ben je je potentiële klant binnen de kortste keren kwijt aan de concurrent.

Een tweede belangrijke reden om aan je landingspagina’s te werken is dat Google Ads ook meet hoe goed de pagina is waar je mensen naar toe stuurt. Hoe hoger je kwaliteitsscore op Google Ads, hoe meer kans je hebt dat Google jouw advertentie blijft tonen. Door goede landingspagina’s te maken, maak je het gebruik van Google Ads zelf dus ook een stuk efficiënter.

Laat je landingspagina aansluiten bij je advertentie

Een goede landingspagina sluit perfect aan bij de advertentie die de bezoeker aanklikt. Dat betekent een helder, overzichtelijk en relevant verhaal.

Dit is waar je op moet letten bij het maken van je landingspagina’s voor Google Ads:

  • De boodschap van de pagina moet aansluiten bij de advertentie. Zorg ervoor dat het product of de dienst waar jij voor adverteert duidelijk in woord en beeld komt en eenvoudig te bestellen is. Niets moet afleiden van het doel waarmee de potentiële klant binnenkomt: het bestellen van het product waar jij voor adverteert.
  • Voorkom een chaotische landingspagina. Veel marketeers hebben de neiging om een landingspagina te overstelpen met reclame. Daarmee breng je de bezoeker vaak in de war, want die is meestal op zoek naar een  specifiek product. Houd het dus simpel: één knop, één call to action, één doel. Wil je meerdere producten verkopen? Dan maak je simpelweg meerdere landingspagina’s.
  • Gebruik een A/B-test, en blijf sleutelen aan je pagina. Het voordeel van Google Ads is dat je heel goed kan zien hoe effectief je landingspagina is. Zo kun je zien hoeveel mensen er via de advertentie op de pagina terecht komen, en hoeveel daarvan er doorklikken naar het product of de dienst die je aanbiedt. Met een A/B-test kun je twee versies van je pagina met elkaar vergelijken. Een groep mensen komt op de ene versie, een andere groep komt op de andere. Op basis van de conversiecijfers kun je de landingspagina steeds blijven verbeteren.

Als je deze tips toepast is de kans op een succesvolle Google Ads campagne aanzienlijk groter. Veel mensen en zelfs Google Ads experts besteden weinig aandacht aan de landingspagina’s. Hier ligt dus echt een kans in het toepassen van Google Ads.

Met Google Ads aan de slag? Laat ons je helpen om de campagne succesvol op te zetten met onze unieke Words Ads & Pages aanpak.

Getagd , .

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *