adwords december

Trends in Google Adwords keywords december

Sinds ik ben begonnen met het maandelijks bijhouden van de biedsuggesties in Google Adwords heb ik nog niet gezien wat ik afgelopen maand heb gezien in de suggesties vanuit Adwords. Het is iets dat mij verbaast en waar ik niet zo goed van weet hoe ik het moet interpreteren. In ieder geval is het van toepassing op alle keywords die ik bijhoud. Wat het precies is lees je zo.

Hoe hou ik de keywords in Google Adwords bij?

Ik heb in Google Adwords 23 voor mij interessante keywords geselecteerd welke ik volg sinds augustus 2017.

Ik ben benieuwd wat op de lange termijn trends zijn. Welke keywords worden duurder over tijd en welke goedkoper, zijn er trends in bepaalde perioden en hoe ontwikkelen de kosten over het algemeen zich voor Google Adwords?

De 23 keywords die ik maandelijks monitor in Google Adwords zijn: factoring, boekhoudpakket, autoverzekering, elektriciteit, online marketing bureau, geld lenen, gas en licht, seo bureau, hypotheek afsluiten, adwords hulp, abonnement, webdesign, mobiel abonnement, internet vergelijken, bankrekening, advocaat, vliegtickets, auto leasen en telefoon, vakantie, wasmachine, wordpress website en aandelen kopen. 

Ontwikkeling kosten keywords Google Adwords december

Gemiddelde procentuele ontwikkeling van de GAX

GAX staat voor Google Adwords IndeX en toont de gemiddelde procentuele verandering van alle geselecteerde keywords.

Opvallende ontwikkelingen in Google Adwords van november op december

Waar tot op heden de suggesties per keyword zich los van elkaar ontwikkelden zien we over de afgelopen maand iets heel geks. Namelijk dat voor alle keywords de biedsuggestie ongeveer 2% lager is geworden dan een maand ervoor. Nu is deze daling niet bijzonder. Het bijzondere zit hem erin dat de daling geldt voor elke keyword. Elk biedsuggestie heeft ongeveer deze daling van 2%.

Waarom is dit bijzonder?

Dit is bijzonder want elk keyword heeft zijn eigen markt die bepaalt wat de prijs voor dat keyword is. Elk keyword heeft immers zijn eigen veiling tussen adverteerders die de prijs bepalen voor dat keyword. De kans dat al die markten leiden tot eenzelfde daling is dus uiterst klein, zo niet verwaarloosbaar.

Wat is hier dan aan de hand?

Om eerlijk te zijn heb ik geen idee. Ik heb er echt over nagedacht maar kan geen logische verklaring bedenken voor de ontwikkeling van afgelopen maand. Als jij die wel hebt, hoor ik dat graag.

Wat valt jou op in Google Adwords en welke keywords ben jij benieuwd naar?

Vallen jou nog zaken op in dit overzicht, laat het hieronder weten! Allicht dat je zaken opvalt vanuit je eigen ervaring of dat je graag nog keywords toegevoegd ziet worden om bij te houden.

In januari volgt een nieuwe meting en zien we welke keywords verder zijn gestegen of juist gedaald in gesuggereerd bod per klik door Google Adwords. Wil je hier een update voor ontvangen? Meld je dan hier aan voor de update voor januari!

Hulp nodig met Google Adwords?

Neem dan nu contact met mij op voor een vrijblijvende audit van je huidige Google Adwords Account. Of kom erachter hoe we een steengoede eerste Google Adwords campagne opzetten om klanten aan te trekken.

Geplaatst in Online en getagd met .

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *